Verblijf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu Verblijf in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu

Verblijf in Ubud

Door: Max en Amarins

Blijf op de hoogte en volg Max en Amarins

15 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Nadat we besloten hadden om te vertrekken hebben we een nieuw hotel uitgezocht iets buiten Ubud: Ubads Retraite. Na het pakken van de koffers hebben we uitgecheckt in het vieze hotel en zijn we lopend vertrokken richting het stadje (niet ver bij bungalow vandaan). Het begon toen ook flink te regenen en dus even geschuild bij een winkeltje. De man daar vroeg of we een taxi nodig hadden. Dit was precies wat we moesten hebben en gelijk belde hij een vriend van hem op. Niet veel later kwam onze taxi en die bracht ons naar het hotel. We hadden nog niet geboekt dus het was afwachten of er plek was. Dat was er en we kregen twee kamers te zien. Wat werden we hier blij van! Super schone, nette, frisse kamer en heerlijk zwembad tussen de palmbomen, bananenbomen en papayabomen. We hoefden ook niet lang na te denken en hebben hier een kamer geboekt voor 2 nachten. Het personeel is super aardig en behulpzaam en doet er alles aan om je thuis te laten voelen. Na de ervaring van de vieze bungalow is dit bijna een paradijs. Na aankomst hier een ontbijt besteld want dat hadden we nog niet gehad. Tijdens het ontbijt begon het te regenen, iets wat niet gek is in het regenseizoen. Helaas was het niet eventjes een korte bui maar kwam het met bakken uit de hemel en bleef het paar uur regenen. Maar de temperatuur is dan nog heerlijk en dus zijn we heerlijk gaan zwemmen in de regen. Amarins met een paraplu boven haar hoofd (nee hier zijn geen foto's van) omdat de regen wel heel hard op het hoofd kwam. Later zijn we met shuttleservice van hotel naar de stad gereden en hebben daar heerlijk gegeten en door het stadje gelopen. De shuttleservice pikte ons ook weer op in de stad dus dat was ideaal.
Je hoeft je in Ubud ook niet druk te maken over vervoer, want op elke hoek van de straat staat wel iemand die roept Taxi?
Ubud is heel toeristisch ingesteld, ze spreken zeer goed Engels en zijn erg op toeristen ingesteld. Bedelaars zie je er bijna niet. In totaal maar 2 gezien. Wel wil iedereen dat je in hun winkel komt kijken en hebben ze allemaal een speciale prijs voor je. Er lopen ook heel veel honden los over straat, maar poep vind je bijna nergens op straat, dit terwijl er geen echte vuilnisdiensten zijn. We hoorden dat alle honden wel een eigenaar hebben, maar overdag op straat leven en 's avonds naar huis gaan.
Net voordat we gingen slapen zat er een grote salamander in de badkamer (badkamer is open ruimte met zeil erboven, best sfeervol). De naam van die beestjes is hier Gekko, dit roepen die beestjes zelf ook. Ze zijn erg nuttig want ze eten de muggen. Ze zijn banger voor ons dan wij voor hun kunnen zijn. Onze eerste nacht was daar super fijn.
Vrijdags zijn we naar de markt in Ubud geweest en daarna zijn we op zoek gegaan naar een soort toeristenbureau waar je verschillende tours kunt boeken. We hebben besloten om een nacht langer te blijven omdat er nog zoveel te doen is en het hotel heel fijn is. We hebben heerlijk gegeten in een restaurantje waar we echt balinees eten voor lokale prijzen konden krijgen. Het was lekker goedkoop eten. Voordat we naar het hotel teruggingen zijn we naar een internetcafe gegaan waar we de foto's van de camera's via de mail naar de iPad konden sturen. Amarins haar ipad heeft namelijk geen goede usb aansluiting om de camera er direct op aan te sluiten.

Zaterdag hebben we een fietstour Down Hill gemaakt. We werden in ons hotel opgehaald en daarna moesten we nog een Chinees meisje (Sisi) wonend in San Fransisco bij haar hotel ophalen en daarna konden we vertrekken. Een hele kleine groep. Max kon het niet beter treffen, op Valentijnsdag met 2 vrouwen op pad haha. Gelukkig was de Tour begeleider een man. Het eerste stuk van de tour ging met de auto. Een stop bij een groot rijstveld, een stop bij een koffieplantage met uitleg over de koffieplant, de bonen en de luwak (katachtig dier). We konden hier ook weer koffie en thee proberen. Sisi maakt een film van haar reis (ze is freelance producer) dus bij elke stop maakte ze een korte opname waarin ze wat vertelde. We hebben mailadres uitgewisseld dus zodra ze de film gemaakt heeft stuurt ze ons de link. We hebben erg met haar kunnen lachen dus dat beloofde nog wat voor de rest van de Tour.
Na de koffieplantage zijn naar het beginpunt gereden waarvandaan de fietstour ging beginnen. Eerst kregen we daar in een restaurant nog wat eten. Vanuit dat restaurant had je een prachtig uitzicht over de Bratan vulkaan en het Bratan meer. Helaas kwam er steeds meer bewolking waardoor het uitzicht verdween. Het begon lichtjes te regenen maar dat was juist lekker, het was daardoor niet zo heet. Na het afstellen van de fietsen op de juiste hoogte, regenjas aangedaan en we konden beginnen. Omdat het Down Hill was hoefden we niet te trappen. Onderweg steeds een fantastisch uitzicht. Af en toe maakten we een korte stop waardoor we foto's konden maken en uitleg kregen. Een van de stops was bij een echt Balinees huis. Hier konden we zien hoe de familie in dat huis leefde. De dochter van 11 jaar maakte voor ons thee. Na deze stop moesten we twee keer een steil stuk naar beneden en een heel steil stuk omhoog. Omhoog viel vies tegen, zelfs de tourguide die de tocht elke dag doet moest lopend omhoog en had het zwaar. Toch was het leuk om mee te maken. We eindigden de Tour in het huis van de eigenaar van het bedrijf van de Tour en kregen daar een Balinese lunch. Dit was super lekker. In totaal hebben we 30 kilometer gefietst. We hebben daar ook twee Balinese zinnen geleerd : Sing Ken-Ken (geen zorgen) en Matur Suksma (dankjewel), dit bleef hij maar zeggen. Erg leuk en wanneer we het nu nog gebruiken moet iedereen lachen want ze waarderen het zeer dat je hun taal probeert te spreken.
Na de lunch werden we teruggebracht naar het hotel.
's avonds zijn we weer naar de stad gegaan voor het eten en ook hier wordt Valentijnsdag gevierd. Sommige restaurants waren volledig uitgedost en was er een speciale feestavond.
We besloten om nog een extra nacht te blijven en hebben een scooter gehuurd om mee rond te touren om nog wat meer van de omgeving te zien. Het is wel even wennen in het verkeer, ze rijden hier aan de andere kant van de weg en naast de vele auto's rijden hier ontzettend veel scooters. Verkeersregels... die kennen ze hier bijna niet, links inhalen rechts inhalen alles kan. We zijn met de scooter naar de Goa Gajah (olifantengrot) geweest en hebben daar lekker tussen de hoge bomen gelopen en genoten van het uitzicht. De grot op zich valt wat tegen maar de tuinen er om heen zijn mooi. We zijn daarna wat gaan rondrijden en kwamen in het plaatsje Gianyar waar het niet zo toeristisch is en een lokale markt bezig was. Ze zijn daar niet veel toeristen gewend dus iedereen keek naar ons en vooral naar Amarins, ze schijnen de blanke huidskleur bij een vrouw heel mooi te vinden en brede heupen is ook mooi. Na wat lokale hapjes te hebben geproefd zijn we verder gereden en hebben nogal wat kilometers gemaakt en veel gezien van de omgeving. De Gunung Agung vulkaan hebben we ook in de verte kunnen zien en dat gaf ons al aan dat we behoorlijk ver van Ubud af waren. Uiteindelijk ergens gestopt om in ons boekje te kijken waar we ongeveer zouden zijn en welke kant we op moesten. Gelukkig stopte er een man en die hielp ons op de goede weg anders waren we geheid de verkeerde kant op gereden. Uiteindelijk kwamen we toch weer bij ons hotel uit, dus al met al een mooie en goede rit gemaakt.
We hadden nog geen eten gehad, maar hadden geen zin meer om nog naar het stadje te gaan dus hier in het hotel de kaart gevraagd. Uiteindelijk gevraagd of ze in het kleine keukentje iets typisch Balinees kon maken wat niet op de kaart stond. Dit wou de vrouw wel doen en dus kregen we een heerlijke Balinese maaltijd. Heel scherp met pittige specerijen van Bali. Het brandde ons best wel in de keel, maar het was wel super lekker.

Morgen moeten we (helaas) weer vertrekken uit dit fijne hotel en gaan we met een Tour naar Lovina waar we vervolgens ook blijven. We zijn benieuwd naar welke avonturen we daar weer gaan beleven.

Maar eerst gaan wij hier lekker slapen dus wij zeggen: Selamat Malam!

Liefs Max en Amarins

P.s. We zullen morgen proberen wat foto's te plaatsen! Nog even geduld

• 16 Februari 2015 - 05:24

Henk Wagenaar:

Wat een mooi verhaal, nu al. Jullie schrijven goed en mooi. Leuk om te lezen. Wij vandaag met familie van het huis naar carnavalsparade..erg local dus prachtig tussen Antillianen en hun feest van het jaar...

• 16 Februari 2015 - 19:38

Lieke Zuurbier:

heeeiii pappiee en amarins
    ik ben heel blij dat jullie het daar zo leuk hebben, ik ben met sanne,mishelle,pelle,justin en gjoi uit eten geweest daarna gingen we bowlen en daarna gingen we glow golve toen ben ik op een stier geweest en heb nu een paar blauwe plekken na dat allemaal geld uit gegeven besloten we maar bij gjoi in de jacuzzi te gaan maar we moesten eerst langs iedereen hun huis om hun bad pakken ik kreeg een bikini van mishelle en stapte we uitijdelijk om half twaalf in de jacuzzi en kwamen we er om half 2 weer uit toen gingen we nog een film kijken en om uiterlijk 2.45 uur lagen sanne en ik in bed, dat was du seen geslaagde avondt. de volgende dag gingen we naar het strand en gingen we nog ff een patatje eten. s'avondt om half 5 nog ff schaatsen de 500 meter en de 1000 meter allebij goede uitslagen alleen geen pr op de 500 meter dat vondt ik best jammer want fleur rijd nu 57.04 en ik rij 58.59 dus nu voor de volgende wedstrijd nog ff goed trainen. vandaag weer lekker getraind en ik eet nu een broodje bij ons is het nu 19.38 love you pap en amarins kussies lieke

• 16 Februari 2015 - 20:00

Sterre:

hoi papie!
    hoi amie!

wat een lang verhaal maar wel avontuurlijk.
    ik loop hier maar een beetje te dwarrelen en schaatsen elke maandag avond en zondag en maandag logeren bij mijn lieve oma bakie.
    zonder jullie twee maanden is niet prettig maar ik vind het heerlijk en super leuk voor jullie maar dan wel.
    morgen middag carnaval op school.
    ik ga in mijn wanci dat is een dierenpak die jullie wel kennen.
    ik ga als panter en doe mijn muts op van schiphol want die is ook heel mooi panter.
    en voor de rest is het hier zoals normaal.
    alleen jullie zijn er niet ??!!!
    nu missen we als nog wat!
    de leukigheid van Amarins :) en van papie :) ik wil julLie weer gou zien anders mis ik jullie echt heel erg dood!
    vrijdag gaan we naar utopia leuk he daar krijgen we een rondleiding en gaan we patat eten in de utopia kraam!
    uuuuutttttooooopppppiiiiiaaaaa ssuuppeerr!!!!!!!!!
    ik hoop dat we gauw weer contact kunnen maken!
    haha !
    gauw rijmt op pauw!
    dikke knuffel en kussjes met liefde van Sterre jullie aller aller aller liefste dochter!
    nou... met Lieke dan maar he nou zo weer genoeg gepraat he dddoooeeeiii...!!!

• 19 Februari 2015 - 16:43

Bianca:

Hoi Marcel en Amarins,

Klinkt goed allemaal ! Prachtig die fietstocht downhill . Veel plezier in Lovina, waarschijnlijk op zoek naar de dolfijnen ;-)) Veel plezier xxx