Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu

Gili Air

Door: Max en Amarins

Blijf op de hoogte en volg Max en Amarins

05 Maart 2015 | Indonesië, Gili Air

Maandag 2 maart vertrokken we met de taxi naar de haven Bangsal. Hiervandaan gaan er allemaal bootjes richting de 3 Gili eilanden. Het dichtstbij gelegen eiland vanuit Lombok is Gili Air, daar naast ligt Gili Meno en Gili Trawangan ligt het dichtste bij Bali. De taxirit was best leuk, we reden door een bergachtig landschap en we hadden af en toe prachtig uitzicht over de zee. Toen we redelijk dicht bij de haven waren is de chauffeur even gestopt omdat we vanaf dat punt prachtig uitzicht hadden over de 3 eilanden. Dus even een stop om foto's te maken. Nog voordat we bij de haven aankwamen kon je al op verschillende plekken met een speedboot naar de eilanden. Vanuit de haven gaat de publieke boot die langzamer gaat. We besloten om met zo'n snelle boot naar Gili Air te gaan. We moesten 10 minuten wachten en toen kwam de boot die ons naar de overkant bracht.

Na een half uurtje varen kwamen we aan op het paradijs en konden we op zoek naar ons hotel/bungalow Gili Air bungalows. Er rijden op de eilanden geen auto's en ook bijna geen scooters (alleen een paar elektrische). Wel rijden er veel paard met wagens en zijn er heel veel fietsen. We zijn met paard en wagen naar ons verblijf gegaan en de locatie was super. Een mooie vrijstaande bungalow vlak aan het zwembad. We waren de enige gasten dus het zwembad was ons privé bad haha. De badkamer was half in de open lucht. Het zag er allemaal super mooi uit.

Bij de bungalows zit geen restaurant maar op het strand zit een restaurant (Gili chill out) die bij de bungalows hoort en waar je heerlijk relaxed kunt zitten en hapje en drankje kunt nuttigen. Hier hadden ze ook happy hour met cocktails. Dus 2 cocktails voor de prijs van 1. En dus hebben we meerdere uitgeprobeerd. En het eten was ook goed. Het enige wat ons hier opviel was de hoeveelheid katten. Die de hele tijd zitten te schooien en niet onder de indruk zijn als je ze weg wil sturen.
Daarna zijn we naar onze bungalow gegaan en daar nog even lekker op ons terrasje gezeten.

De volgende dag: dinsdag 3 maart: Amarins haar verjaardag. We konden een ontbijt samenstellen van de menukaart en dan werd dat bij je bungalow gebracht. Heel ideaal om zo de dag te kunnen beginnen. We konden zo lekker zwemmen terwijl het ontbijt klaargemaakt werd. We wilden ook graag gaan snorkelen en dus hebben we de snorkelspullen gepakt en zijn naar het strand gegaan. We hebben bij Gili chill out een strandbed gepakt en zijn toen het water ingegaan. Het viel gelijk op hoeveel aangespoeld koraal er lag en ook de eerste meters in het water is bedolven onder koraal. Het duurde niet lang of we zagen de eerste tropische vissen al. Helaas hadden we geen onderwater camera om alles te filmen. Op een gegeven moment toen we allebei even boven water waren vroeg een andere toerist of wij wat deeg wilden hebben om de vissen te voeren. Zij hadden genoeg over en hadden geen zin meer. Natuurlijk hebben we dat aanbod niet afgeslagen en met het deeg in de hand snorkelden wij verder. De tropische vissen komen op het deeg af en eten dat vervolgens uit je hand. Heel bijzonder, het lijkt net of je in een groot aquarium zwemt. De mooiste vissen kwamen voorbij.

Na het snorkelen was de happy hour weer begonnen en hebben we een lekkere cocktail gedronken op Amarins haar verjaardag. We zijn vervolgens teruggegaan naar onze bungalow om ons op te frissen en daarna weer naar het restaurant gegaan om lekker te eten. Max had geregeld bij het restaurant dat ze wat leuks zouden doen met het toetje vanwege Amarins en zo gebeurde het dat één van de medewerkers een leuk praatje kwam houden om Amarins maar niet achterom te laten kijken. Want daar verzamelde al het personeel zich om met allemaal potten en pannen trommelend en zingend Amarins haar taartje met daarop 3 brandende kaarsjes te brengen. Na het uitblazen van de kaarsjes kwamen de felicitaties. Een leuke verrassing. Na ons diner zijn we teruggegaan naar de bungalow en daar wachtte de volgende verrassing. Het personeel had allemaal briefjes met felicitaties en gelukwensen opgehangen. Erg leuk dat ze er zoveel moeite voor gedaan hebben.

Woensdag 4 maart hebben we twee fietsen gehuurd om wat meer van het eiland te zien. Max had een fat bike en Amarins een gewone mountainbike. Met een fat bike kun je net even wat meer. De banden zijn breder waardoor je meer grip hebt. We konden het eiland niet rond fietsen omdat het niet overal even goed te doen is op een mountainbike. Toch hebben we veel van het eiland gezien.

Het was een leuk tochtje welke weer eindigde bij Gili chill out voor een hapje en een drankje.

De volgende dag zijn we met de boot vertrokken naar het party eiland Gili Trawangan. De belevenissen daar kunnen jullie lezen in ons volgende verslag.

Sampai Jumpa!

Liefs Max en Amarins