Eerste indruk van Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Bali

Door: Max en Amarins

Blijf op de hoogte en volg Max en Amarins

12 Februari 2015 | Indonesië, Jimbaran

Onze eerste twee dagen zitten erop. Na een goede nacht in ons eerste hotel hebben we een lekker ontbijt gehad en daarna zijn we het zwembad ingedoken dat bovenop het dak van het hotel geplaatst is. Vanuit het zwembad hadden we een super mooi uitzicht over Bali met op de achtergrond de bergtoppen. Er kwam steeds meer bewolking dus de bergtoppen waren niet meer zichtbaar. Na een paar uurtjes bij komen bij het zwembad zijn we naar het stadje Jimbaran gelopen. Flink stuk lopen naar beneden en halverwege heel blij dat er een taxichauffeur ons naar het strand wou brengen. Het was op dat moment boven de 30 graden.
Aangekomen op het strand heerlijk geluncht en over het strand door de branding gelopen. Eerst een stuk strand waar veel stenen en koraal aanspoelden en later meer zand met kleine schelpjes en dode vissen. De omgeving was prachtig.
Jimbaran staat bekend om de verse visrestaurantjes maar die gingen vrij laat pas open en dus daar niet meer gegeten. Met een taxi zijn we weer naar ons hotel gegaan. Daar eerst lekker afgekoeld in het zwembad en daarna gegeten in het restaurant.

Na de eerste volledige dag zijn we allebei licht rood op rug, bovenarmen en hals. Ondanks het vele insmeren toch binnen een dag wat verbrand haha, maar insmeren met after sun doet wonderen, trekt goed bij.
Ook zijn we ondanks de knoflook pillen al flink gestoken door muggen.
Woensdag zat ons verblijf er in Jimbaran op en zijn we met privé chauffeur vertrokken naar Ubud. Onderweg zijn we 3 x gestopt. Eerst bij een gebouw waar ze batik maken (een manier om lappen textiel met verf van een decoratie te voorzien). Lokale bevolking werkt daar en laat aan toeristen zien wat ze doen. Je kon er zelf ook een t-shirt laten beschilderen. Er zat ook een winkel bij waar je producten kon kopen.
Onderweg zag je veel beeldhouwwerken staan de een nog mooier dan de ander.
De tweede stop was bij een winkeltje waar veel houtsnijwerken te koop waren net als kleding en wierook en nog meer producten die de bevolking zelf maakt.
In Bali wordt de duurste koffie gemaakt van koffiebonen die door een katachtig dier (luwak) wordt opgegeten en in zijn geheel wordt uitgepoept. Die bonen worden meerdere keren schoongemaakt en daar wordt koffie van getrokken. De koffie heeft dan ook de naam luwak coffee. Onze derde stop was bij speciaal koffiehuisje waar je de koffie kan proberen. Ook hadden ze hier een luwak in een kooi zitten. We hebben hier de koffie gedronken maar waren niet onder de indruk.
Daarna bracht de chauffeur ons bij ons verblijf. We hadden een cottage geboekt bij Arjana cottages 2. Wat er op de foto's en beschrijving erg mooi uitzag. De locatie is prachtig, maar de bungalow is vreselijk. Veel mieren en hele oude uitstraling. Het personeel is erg behulpzaam. Na even op het terrasje voor de bungalow te hebben gezeten zijn we lopend naar het stadje gegaan en daar de markt bezocht. Daarna bij een restaurant gegeten en op de terugweg bij een massage salon allebei een massage gehad van een uur. Toen we terugkwamen bij de bungalow waren we blij dat Max een zaklamp mee genomen had want het is zo donker dat je de trappen niet kunt zien. Zo zag Amarins wel een kikker zitten maar toen ze die voorbij liep sprong hij op tegen haar been, iets wat Max leuk en lachwekkend vond maar Amarins totaal niks vond. Aangekomen bij onze bungalow heeft Max zelf de wc schoongemaakt, deze was behoorlijk smerig. Amarins zag vervolgens een mega kakkerlak in het bad/douche zitten. Toen de man van het park opgehaald en deze heeft hem weggehaald.
Amarins vond het hier toen helemaal niet leuk meer en we hebben besloten maar 1 nacht te blijven. Geslapen op een hard matras en krakend bed zo goed als mogelijk. Vanmorgen zouden we ontbijten, maar op de grond van het restaurant liepen heel veel rode mieren, op de tafel kleine miertjes, de kussens waren te goor om aan te raken en de kaart waarop je kunt lezen wat je kunt bestellen was het toppunt van viesheid. We hebben de thee die je kon pakken meegenomen naar de bungalow en laten het ontbijt voor wat het is. We gaan zo onze spullen pakken en op zoek naar een betere accommodatie.

Het plaatsen van foto's is nog niet zo eenvoudig, omdat ze op de camera staan en we nog even moeten uitvogelen hoe dat op de iPad kan komen.

• 12 Februari 2015 - 08:23

Marijke En Jan:

Hoi Amarins en Max, fijn iets te horen van jullie. Zo te lezen maken jullie de tropen volledig mee, Zon zee, strand, mieren kakkerlakken kikkers en mooie omgeving mooie locaties en iets mindere. Hoort er allemaal bij... Zo leer je het land ook goed kennen. Geniet er maar van. Toch zijn we ook benieuwd naar wat foto's. We wachten jullie gevogel wel af. Veel plezier en liefs en groet van ons. Ma en Jan.

• 12 Februari 2015 - 09:58

Martine:

Hallo Max en Amarins,
    Als ik jullie verslag lees krijg ik de indruk dat jullie lekker weg zijn van de kou en echt vakantie vieren. Lekker hoor. Geniet van alle indrukken die jullie krijgen. Hier loopt alles op rolletjes, wel koud maar erg schoon, ha ha.
    Vul plezier, groetjes Martine

• 12 Februari 2015 - 16:25

Sterre:

hallo papie en hallo Amie ! donderdag 12 februari 2015 van 16:08 tot 16:23

nou vervelend dat jullie in zo'n hotel zitten/zaten.
    ik zou gelijk gaan gillen.
    en Amarins was het een mooi kleurige kikker of niet want ik heb gehoord over kakkerlakken in het bad mieren op tafels en vieze bedden.
    hopelijk zo snel mogelijk weg daar he!
    ik had een 9 en de dag daarna een 7 voor mijn rekenen goed he!
    hopelijk nog veel veel veel betere dingen te doen dan in bad gaan met een kakkerlak en slapen in gore bedden en op de wc plassen die ondertussen heel smerig en je denkt aah lekker avondeten maar dan zitten er rode mieren op. dat is niet avond eten dat is echt mieren eten !
    bah hopelijk betere dingen in deze maand nog !
    oke dit gesprek sluit ik af en hoop op een mening van jullie over het volgende hotel en hopelijk veel beter zonder gore bedden en een vieze wc en geen kakkerlak in het bad maar volgens mij lopen er overal ongediertes.
    hou van jullie ! doei.
    sterre

• 12 Februari 2015 - 19:28

Paul En Elly:

Hallo Max en Amarins, leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Het is jammer dat de omstandigheden in de cottage zo minder zijn dan je zou willen. Maar zo te lezen vermaken jullie je verder best. Heeft jullie Ipad een USB aansluiting? Het kabeltje van mijn Olympus zou een rechtstreekse verbinding kunnen maken, maar ik weet niet of dat werkt. En anders zullen we moeten wachten tot jullie terug zijn. Geniet maar verder. Wij kijken nu al uit naar jullie volgende verslag.

• 13 Februari 2015 - 19:37

Anne-Francine:

Haha, meteen in "het diepe" wat betreft Aziatische toestanden! Niet alle beesten bijten, gelukkig...
    Ben benieuwd naar de verdere reis.
    Selamat jalan!
    Anne-Francine

• 14 Februari 2015 - 11:16

Wout:

Tja, zo gaat dat in Azie, de ene verassing na de andere,dat betekent dat er vast nog een paar zullen volgen :-). Maar ook leuk toch om een beetje te moeten improviseren?

Veel plezier en we lezen graag het volgende verslag.. en foto's als het jullie lukt!

Groetjes, Thipsumon en Wout

• 14 Februari 2015 - 12:27

Rob:

Jaja... klinkt geweldig allemaal luitjes! Volgens mij genieten jullie bar daar. Ondanks de omstandigheden die soms niet hygiënisch zijn, maar dat hoort er soms bij helaas. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch allemaal, wat jullie daar beleven en zien. Die koffie trouwens, is ook te koop bij mn werk , wie weet, als ik het niet meer weet voor een verjaardag bij jullie hahaha. Veel plezier, en ben erg benieuwd naar jullie foto's!!
    Groetjes Rob

ps. Met usb-kabeltje camera verbinden met i-pad, en progr. i-photo zou t zo binnen moeten halen als het goed is ,tenzij camera niet geschikt is voor apple-software (IOS)...succes!!

• 14 Februari 2015 - 13:08

Rob:

...zit te denken... jullie zijn daar ook vast wel achter betreft de camera. Heb even naar mn eigen i-pad gekeken. Denk dat het t makkelijkst is om je foto's vanaf de SD-card over zetten op een USB-stick of je i-pad bij een foto-shop...

• 15 Februari 2015 - 08:17

Eefje:

Whaaah...je komt zeker van alles tegen! Ben heel benieuwd of het strax beter is!! Have fun!