Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Max en Amarins - WaarBenJij.nu

Lombok

Door: Max en Amarins

Blijf op de hoogte en volg Max en Amarins

02 Maart 2015 | Indonesië, Lombok

Zaterdag 28 februari vlogen wij van Yogyakarta naar Lombok. Er vliegen meerdere maatschappijen, maar alleen bij Lion Air ging je met een rechtstreekse vlucht. Bij alle andere maatschappijen had je of een overstap op Soerabaja of Den Pasar. Je was dan wel een hele dag kwijt aan reizen. De maatschappij Lion Air was ook nog eens de goedkoopste, alleen is deze zo goed als failliet.

Gelukkig voor ons vliegen ze nog steeds en zo konden wij snel naar Lombok. We hoefden maar een uurtje van te voren op het vliegveld te zijn en na het inchecken van de bagage nog even moeten wachten en toen konden we lopend naar het vliegtuig en instappen. De ruimte tussen de stoelen is erg smal. We zouden aan het raam en in het midden moeten zitten, maar gelukkig wou de persoon die aan het gangpad zat wel ruilen. Zo had Max iets meer ruimte. Maar toen kwam de stewardess en vroeg of we niet liever een plek met meer beenruimte wilden. En zo konden wij allebei heerlijk ruim zitten. We waren ook net op tijd in het vliegtuig want het begon weer onwijs hard te regenen. Tijdens de vlucht hadden we best veel turbulentie vanwege het slechte weer. Ook vlogen we dwars door een onweersbui waardoor we in een luchtzak kwamen en een stukje naar beneden vielen. Max vond vliegen door een onweersbui best gaaf, maar Amarins vond dit wat minder ook al was het wel een mooi gezicht hoe veel licht er ineens kan zijn terwijl het pikkedonker is. Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen op Lombok en konden we onze koffers ophalen en op zoek naar ons hotel: fave hotel Langko Mataram. Al bij het wachten op onze koffers kwamen de eerste aanbieders voor taxivervoer al aanlopen. Deze waren vrij opdringerig en het antwoord nee was dan ook niet wat ze wilden horen. Maar na stug volhouden dropen ze af. We kwamen in contact met 2 Belgische jongens die in hetzelfde vliegtuig hadden gezeten en zij vroegen waar we heen gingen want anders konden we misschien wel taxi delen. Alleen zij gingen naar Sengigi en dat was nog anderhalf uur rijden. Mataram lag dichterbij dus besloten geen taxi te delen. Nog maar het buiten het vliegveld en ja hoor, geen ontkomen aan taxichauffeurs die je allemaal de beste prijs willen geven. We wilden ons eerst even oriënteren en liepen dus iets verder door. Maar twee jonge taxichauffeurs namen geen genoegen met no thank you en bleven ons volgen en net achter ons staan. Amarins werd hier door wat geïrriteerd en heeft heel duidelijk gemaakt dat we niet met hun mee gingen en eindelijk werd het ze duidelijk. Uiteindelijk gekozen voor de meest rustige taxichauffeur die ons gewoon rustig benaderde. Alleen kende hij het hotel niet, maar hij nam contact op met de centrale en vervolgens reed hij direct naar ons hotel. Mataram ligt toch wel verder van de luchthaven dan gedacht en dus toch een uur in de taxi gezeten. Toen we bij het hotel aankwamen viel ons gelijk op dat dit hotel best nieuw is. Bij navraag klopte dit ook, was net een maand open. We hebben twee verschillende kamers bekeken en lekker onderhandeld over de prijs. Het hielp ook mee dat we al eerder bij een fave hotel hadden geboekt. We hadden nog niet gegeten dus eerst wat besteld en toen snel de koffers naar de mooie ruime kamer gebracht. Na het eten hebben we heerlijk geslapen op vrijwel nieuwe bedden die werkelijk super heerlijk lagen. Ook de kussens waren helemaal super. Zo goed dat Amarins die bijna mee nam, alleen paste het helaas niet in de koffer.

Zondag 1 maart wilden we een scooter huren om de omgeving te verkennen maar overal waren ze allemaal al verhuurt. Dit omdat het weekend was. We hebben een beetje rondgelopen in het stadje maar er viel hier weinig te beleven. Dus maar weer terug gegaan naar het hotel. Toen dachten we wel, we hadden beter wel met die Belgen mee kunnen gaan. Dan hadden we nu in een toeristisch deel van Lombok gezeten ipv in een stadje waar niks te beleven valt. Ons geweldig mooie hotel staat gewoon op verkeerde locatie. Dus in dit geval konden we zeggen zo dom zijn die Belgen niet. Maar nu hebben we wel in een splinternieuw hotel geslapen haha.

De volgende dag zijn we per taxi richting de haven gegaan om de boot naar Gili Air te nemen. Hoe we het daar hebben ervaren kunnen jullie lezen in ons volgende verslag!

Sampai Jumpa!

Liefs Max en Amarins

• 08 Maart 2015 - 20:35

Rob:

Wat een geweldige verhalen allemaal... zeer geboeid gelezen! Wat beleven jullie een geweldige reis! Top! Veel plezier nog !!